کسب درامد از سیستم همکاری در فروش

کسب درامد از سیستم همکاری در فروش

در زیر به بررسی 9 راه کسب درامد از طریق بازاریابی همکاری در فروش خواهیم پرداخت

1- جهت کسب درامد از سیستم همکاری در فروش یک وب سایت بسازید

ابتدا باید خاطر نشان کنیم که قبل از ساختن وب سایت باید حوزه مورد علاقهتان را تعیین کرده باشید تا بی‌گدار به آب نزنید. وقتی موضوع مورد علاقه تان را پیدا کردید شروع به ساخت وب سایت کنید.

سعی کنید از پلتفرم های رایگان ساخت وب سایت مانند ابزارهای WordPress یا IM creator استفاده کنید تا در صورت پشیمانی های احتمالی، زیاد هزینه نکرده باشید.

طبیعتا قسمت وبلاگ وب سایت برای افیلیت مارکتینگ مهم ترین قسمت سایت به شمار می رود. اما قسمت های دیگر وب سایت نیز نیازمند توجه هستند

مثال:

  • About درباره ما: کمی این قسمت را شخصی کنید و درباره خودتان بنویسید تا بازدید کننده ها اطلاعات بیشتری از شما به دست بیاورند و به شما اعتماد کنند.
  • Contact تماس با ما: این قسمت باید شامل تمام اطلاعات دسترسی به شما مانند یک شماره تماس یا آدرس باشد تا صاحبان محصول و تبلیغ کننده ها و یا همکارهای احتمالی افیلیت برای ارتباط با شما سر در گم نشوند.
  • Disclaimer رفع مسئولیت: در این قسمت باید مشتری را از ریسک های احتمالی آگاه کنید و هشداری تحت عنوان اینکه مسئول پیگیری خرید نیستید و فقط به عنوان یک واسطه کار می کنید مطرح کنید.
  • Privacy Policy قوانین و مقررات: اگر اطلاعات خاصی از مشتری جمع می کنید حتما او را آگاه کنید.
  • Advertise تبلیغات: حتما صفحه ای جداگانه برای قوانین تبلیغاتتان طراحی کنید و قسمت هایی از صفحه را که می خواهید به لینک افیلیت یا تبلیغ اختصاص دهید مشخص کنید.

بسیار مهم است که قوانین و مقررات تان را شفاف مطرح کنید تا از طرف مشتری شکایت و بهانه ای وجود نداشته باشد.

2- تولید محتوای با کیفیت، کلید اصلی کسب درامد از سیستم همکاری در فروش

کسب درامد

برخی از شبکه های خدمات دهنده تبلیغات و افیلیت و یا فروشگاه هایی که می خواهند محصولشان را بفروشید قبل از هر گونه همکاری از شما انتظار دارند که از قبل محتوا را تولید کرده بر روی وب سایت قرار داده باشید و بازدید های ماهانه و ترافیک وب سایتتان را شفاف مطرح کرده باشید تا همکاری با شما را بپذیرند.

قبل از اینکه درخواست هرگونه همکاری بدهید از قوانینشان اطمینان حاصل کنید و بعد اقدام کنید.

این به آن معنا نیست که از قبل باید 100 تا محتوا در وبلاگتان منتشر کرده باشید و بعد به فکر همکاری در فروش بیفتید. اما حداقل و تا حد امکان باید 5 تا پست عالی در وبلاگ تان منتشر کرده باشید تا فروشگاه های معتبر روی وب سایت شما حساب کنند و خواهان همکاری باشند.

فروش هرچه بیشتر با محتوای با کیفیت و زمان بندی مناسب انتشار آن ارتباط مستقیم دارد. سعی کنید محتوای مرتبط با محصول تولید کنید.

مثال :

  • اگر قرار است لینک فروش دوربین های حرفه ای را در سایت خود قرار دهید محتوایی تحت عنوان “مقایسه ی دوربین های برند X” و یا ” آموزش عکاسی ” تولید کنید و کلید واژه های مرتبط را در آن بگنجانید.
  • قطعا خوانندگان محتوای شما بعد از خواندن مطلب ترقیب می شوند وارد فروشگاه شده و حتی اگر محصول را نخرند حداقل نگاهی به آن بیندازند.

محتوا را طی زمان بندی مشخص شده منتشر کنید و فعال باشید. هر چه محتوای بیشتری تولید کنید امکان انتقال خریدار به سایت فروشنده را افزایش می دهید و در صورت خرید پورسانتتان را دریافت می کنید.

3- خودتان محصول تبلیغ شونده را انتخاب کنید

اگر در یک زمینه خاص کار کنید و موضع تان را مشخص کرده باشید قطعا باید محصول تبلیغ شونده را خودتان انتخاب کنید و انتخاب تان باید سازگار با محتوایتان باشد تا شانس تان را در فروش بالا ببرید.

  • محصولی را که بیشتر مورد تقاضاست تبلیغ کنید. مشکلات و گپ های مخاطبتان را بررسی کنید و محصولاتی که فکر می کنید مشکلشان را برطرف می کند ارائه کنید.
  • محصولی که خودتان قبلا استفاده کردید و دوس داشتید را تبلیغ کنید. در گوگل سرچ کنید و برنامه های افیلیت سایت فروشنده آن محصول را بررسی کنید و سپس درخواست لینک کنید.
  • محصولاتی که همکارانتان تبلیغ می کنند پیشنهاد دهید. در وب سایت ها و شبکه های اجتماعی بررسی کنید و ببینید کسانی که محتوای مشابه با شما تولید می کنند بیشتر چه نوع محصولاتی را پیشنهاد می کنند؟ حتی می توانید با هشتگ #افیلیت بسیاری از آنها را پیدا کنید.

 4- لینک های افیلیت را در پست های محبوب قرار دهیدجهت بالا بردن کسب درامد

اگر تولید کننده محتوا باشید قطعا می دانید که محبوبیت پست های مختلف در وب سایتتان مثل هم نیست و بعضی از پست ها بیشتر مورد توجه قرار می گیرند. در این مرحله دو حالت پیش می آید:

  1. محصول پیشنهادی مرتبط با همان محتوای محبوب است
  2. محصول پیشنهادی به محتوای محبوب ربطی ندارد و غیر مرتبط است

در حالت اول که به راحتی لینک انتقال به سایت فروشنده را میان محتوا و یا انتهای آن قرار می دهید و مشکلی وجود ندارد. در حالت دوم باید سعی کنید در آن پست محبوب، مخاطب را به پست هایی که در آن لینک افیلیت قرار دارد ارجاع دهید.

5- لینک افیلیت را در کمپین ایمیل مارکتینگ خود قرار دهید

اگر مطمئن هستید محصول مورد نظر با ایمیلی که می خواهید به کاربر بفرستید مرتبط است و ایمیل مارکتینگ به شما کمک میکند  هیچ مشکلی ندارد که لینک افیلیت را در آن قرار دهید.

بهر حال اگر تولید محتوا انجام می دهید و کاربرانی دارید که در عضویت سایت تان هستند خیلی هم عاقلانه است که همراه محتوای مناسب محصول مکمل آن را معرفی کنید و اگر اعتماد کافی را با مخاطب تان ساخته باشید به احتمال زیاد ممکن است منجر به فروش شود.

در غیر این صورت و اگر محصول بی ربط با محتوا است اصلا این کار را انجام ندهید چرا که ممکن است به ظن تبلیغات بی جا به اسپم هدایت شوید. مطمئنا کاربری که برای خواندن مقالات بیزینسی در سایت شما عضویت انجام داده خوشش نمی آید در ایمیلش تبلیغات لوازم آرایش و اسباب بازی ببیند!

6- با افیلیت های مختلف همکاری کنید

سیستم همکاری در فروش زمان زیادی برای نتیجه بخشی می طلبد و نیازمند صبر بسیار است. اما اگر یک سیستم افیلیت نتیجه بخش نبود  اصلا نگران نشوید .

تعهدی از لحاظ پایبندی به یک سیستم همکاری در فروش خاص وجود ندارد و باید بدانید که این سیستم یک معادله برد برد است پس نه از لحاظ قانونی و نه اخلاقی مانعی برای لغو همکاری با یک فروشگاه وجود ندارد و آزادید با افراد و شرکت های مختلف همکاری کنید.

نکته :

فراموش نکنید در تنوع دادن به افیلیت های مختلف زیاده روی نکنید چرا که با این کار با اعتبار خودتان بازی می کنید.

7-  مدل لینک های مختلف جهت کسب درامداز سیستم همکاری در فروش استفاده کنید

کسب درامد

لینک های افیلیت در قالب ها و مدل های مختلفی از جمله بنر، عکس محصولات، کد تخفیف و یا حتی در قالب یک لینک ساده می توانند ساخته شوند. بسته به نوع محصولی که تبلیغ می کنید این مدل می تواند فرق کند.

مثال :

اگر محصول پیشنهادی از لحاظ بصری جذاب است لینک آن را در قالب عکس قرار دهید و یا اگر تبلیغ دوره آموزشی و تحصیلی را انجام می دهید قرار دادن بنر مناسب به نظر می آید.

8- جهت کسب درامد از سیستم همکاری در فروش پیج منبع بسازید

esource page یا پیج منبع صفحه ای است که تمام محصولات پیشنهادی تان را در آن قرار می دهید تا به صورت یکجا در دسترس باشند. البته داشتن پیج منبع ضروری نیست اما در بلند مدت و زمانی که در افیلیت مارکتینگ پیشرفت کردید می تواند یک نیاز باشد.

مثال :

* اگر یک بیوتی بلاگر هستید و یا در حوزه پوست و زیبایی محتوا تولید می کنید یک پیج منبع از تمام برند های لوازم آرایشی و مراقبتی که معرفی کردید می تواند برای دنبال کننده هایتان مثل بهشت باشد.

* سعی کنید محصولاتی را که بیشتر خرید شده در قسمت بالای پیج منبع قرار دهید تا توجه بیشتری را جلب کند و یا حتی یک قسمت را به محصولاتی که خودتان استفاده کرده اید اختصاص دهید و آن را با عنوان ” پیشنهاد من” از بقیه جدا کنید.

9- از صاحب محصول برای مشتریان تقاضای تخفیف کنید

بعد از اینکه تعدادی محصول را توسط لینک هایتان فروختید و برای صاحب محصول شناخته شدید و اعتمادش را جلب کردید از آنها بخواهید اگر امکانش وجود دارد برای مشتریانی که از طرف شما می روند کد های تخفیف خاص و یا فروش های ویژه ای در نظر بگیرند و با قرار دادن آن روی محصول تعداد افراد بیشتری را به سایت فروشنده منتقل کنید.

* جمع بندی

سیستم همکاری در فروش یا همان افیلیت مارکتینگ در واقع نوعی از بازاریابی دو سر برد است که به سیستم همکاری در فروش بازار آنلاین اطلاق می شود. در این معامله طرفین سود می کنند و ضرری در میان نیست و خبری از قرارداد های جدی نیست.

این نوع بازاریابی روشی آسان و بدون هزینه برای کسب درآمد است و از شرکت های بزرگ گرفته تا افراد عادی می توانند در آن شرکت کنند. اما نتیجه بخشی آن نیازمند زمان و صبر بسیار است و قطعا ساختن پلتفرمی که بر روی اعتماد کاربر بنا شده به پیشرفت در این موضوع کمک شایانی می کند.

 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *