[vc_row][vc_column][vc_column_text]
بازاریابی مقالهای – روشی ارزان برای جذب بیننده
بازاریابی به کمک مقالهنویسی نوعی از تبلیغات است که یک تجارت درباره خودشان مقالههای کوتاه ایجاد میکنند، زمینه مقالات دربارهٔ تخصص و استراتژیهای بازاریابی است.
یکی از مهمترین نکاتی که متأسفانه خیلی از دوستان اشتباه میگیرند این هست که فکر میکنند منظور از بازاریابی محتوایی راهاندازی بلاگ بر روی وبسایت است.
بازاریابی محتوایی در حقیقت بسیار فراتر از راهاندازی بلاگ بر روی وبسایت است. به راهاندازی بلاگ بر روی وبسایت و تولید مقاله و توزیع و انتشار آن مقاله، بازاریابی مقالهای اطلاق میشود.
اگر فرایند بازاریابی محتوایی رو 4 مرحله در نظر بگیریم :
- طراحی استراتژی محتوایی
- تولید محتوا
- توزیع و انتشار محتوا
- آنالیز محتوا
در بخش تولید محتوا بازاریابی محتوایی و بازاریابی مقالهای باهم متفاوت هستند.
نکته : در حقیقت بازاریابی مقالهای بخشی از بازاریابی محتوایی است اما همهی آن نیست.
بازاریابی مقالهای به روش سنتی
بازاریابی مقالهای از زمانی که تولید انبوه روزنامهها شروع شد بهوسیله متخصصان بازاریابی مورداستفاده قرار گرفت. یک کسبوکار برای روزنامه محتوا ایجاد میکند.
مثال :
موضوع مقاله میتواند در فصل مالیات گیری مربوط به ممیزیهای مالیاتی باشد؛ و روزنامه ممکن است از مقاله استفاده کند و اطلاعات تماس کسب وکار را روی آن قرار بدهد.
روزنامهها و رسانههای سنتی بودجه محدودی برای تولید محتوا دارند و این بخشهای مقالات برای آنها درآمدزا است.
بازاریابی مقالهای در اینترنت
بازاریابی مقاله در اینترنت برای ارتقاء تخصص نویسندهها در بازاریابی آنها، محصولات و سرویسها بهوسیله دایرکتوری مقالات کاربرد دارد. دایرکتوری مقالات همراه با رتبه گوگل خوب میتواند کاربران زیادی را برای سایت فراهم کند و اعتبار سایت را در موتورهای جستجو برای افزایش ترافیک سایت بالا ببرد.
این دایرکتوری به افزایش اعتبار سایت در رتبهبندیها کمک میکند بهعلاوه ترافیک را از سمت خوانندگان به سایت شما میکشاند. مقالات و دایرکتوری مقالات برای موتورهای جستجو جذاب هستند زیرا دارای محتوای غنیای هستند.

چرا بازاریابی مقالهای میتواند اثربخش باشد؟
وقتیکه مقالهای باکیفیت بالا را به یک وبسایت ارائه میکنید تا نیازهای مشتریان بالقوه را تأمین کند معمولاً این مقاله، منتشر میشود و یا به خبرنامه سایت، وبلاگ یا دیگر وسایل ارتباطی معمولی اضافه میشود.
با استفاده از این روش، مقالهها بهندرت چاپ میشوند. خوشبختانه انتشار مقاله بهصورت آنلاین بسیار سریعتر از انتشار از طریق چاپ میباشد و روشی تقریباً فوری است.
البته بازاریابی مقالهای بهجز مطلع ساختن خوانندگان از تخصص شما، مزیتهای قابلتوجه دیگری هم دارد که اساسیترین آنها این است که موجب ارتقاء جایگاه شما در موتورهای جستجو میشود.
به این صورت که موتورهای جستجو، کیفیت و ارتباط وبسایت شمارا بر اساس تعداد وبسایتهای دیگر که با وبسایت شما لینک شده است تعیین میکنند.این امر شبیه به سیستم رأیگیری است.
مثال :
اگر صرفاً بهجای داشتن پنج رأی (به این صورت است که اگر پنج وبسایت دیگر نظر مثبتی نسبت به شما داشته باشند و در سایت خود در مورد شما صحبت کنند) ۳۰۰ رأی داشته باشید (۳۰۰ وبسایت دیگر به سایت شما لینک شده است چون آنها مقاله شمارا در صفحه خبرنامه ثبت کردهاند) جایگاه شما در موتورهای جستجو ناگهان ترقی خواهد کرد.
هرگاه کسی محصولات و خدماتی را در حرفه و زمینه تخصصی شما جستجو کند وبسایت شما بالاتر از دیگر رقبا که بازاریابی مقالهای را انجام ندادهاند نمایان خواهد شد.
بایدها و نبایدهای ببازاریابی مقالهای
اگر میخواهید در بازاریابی مقالهای عملکرد مناسبی داشته باشید، تنها علاقه به نویسندگی و دانش استفاده از علائم نگارشی کافی نیست. برخی بایدها و نبایدها هستند که بهتر آنها را در نظر داشته باشید.
- در مورد ایدههایی بنویسید که حداقل تجربه اندکی در آن حوزه داشته باشید؛ چراکه آن تجربه همیشه در نوشته شما نمایانگر میشود.
- حتماً چندین بار مقاله خود را بخوانید و تمامی اشتباهات املایی و نگارشی را اصلاح کنید و سپس در اینترنت منتشر نمایید.
- همیشه در کنار مقاله خود، اطلاعات مفید دیگری به خواننده بدهید تا به سایر مطالب قبلی شما نیز علاقهمند شوند.
- بهطور مداوم و منظم مقاله بنویسید و در وبسایتها و کاتالوگها قرار دهید.
- مقاله خود را در سایتهای مختلف منتشر کنید تا بازدیدکنندههای بیشتری آن را ببینند.
- به آمار مقالات خود توجه کنید که منجر به ترافیک بیشتری برای شما شود. باید مقالههای خاص خود را بیشتر در معرض نمایش بگذارید.
- نباید متن خود را با عبارتی مانند “این مقاله راجع به باغبانی است” شروع کنید. همیشه با عنوانهای جذاب شروع کنید تا مخاطب جذب شود و به خواندن ادامه مطلب علاقهمند شود.
- هیچگاه مقاله خود را طولانی ننویسید. مقالات کوتاه قدرتمندتر هستند و این باعث میشود خوانندگان با تمرکز بیشتری بخوانند.
- نباید مقاله خود را از وبسایتهای بزرگ بنویسید چراکه خوانندگان شما به دنبال اطلاعات صحیح و دقیق هستند که تکراری و کپی نباشد.
- نباید کلمات و عبارات کلیدی را زیاد در مقاله خود استفاده کنید چراکه موتورهای جستجو خیلی این روش را نمیپذیرند.
- خوانندگان خود را با جملات پیچیده و بدون جواب گیج نکنید.
راهکارهای اثبات شده با بیش از یک دهه اثربخشی در بازاریابی مقالهای
یک مقاله بهتنهایی میتواند از طریق خبرنامه، مجله الکترونیک، دفتر راهنما یا انجمنهای اینترنتی خوانده شود و خودبهخود بهطور گستردهای همانند یک ویروس، بین میلیونها نفر نفوذ کند.
ارائه مقاله به وبسایتها، مجلات الکترونیکی و دیگر جایگاههای تبادلنظر اینترنتی یا فرومها تقریباً از زمانی که اینترنت تبدیل به یک جامعه پررونق تجاری شد، درآمدی را برای تجارتهای کوچک ایجاد کرده است.
*برای بالا بردن چشمگیر تعداد بازدید با استفاده از مقالات، مراحل زیر را دنبال کنید
1. تعیین اهداف خود
وقتیکه صاحبان تجارتهای کوچک میخواهند بلافاصله بازاریابی مقالهای را به فروش محصول تبدیل کنند، میتوانند بهراحتی لیست وسیعی را برای فروشهای آتی به وجود آورند.
اگر هنوز محصولی برای فروش ندارید بازهم میتوانید بهوسیله ایجاد یک لیست و پیشنهاد خدمات مشاورهای، یک سری حق اشتراک بر اساس تخصصتان یا نتیجه دانش دیگران و از طریق بازاریابی مقالهای ارائه کنید.
میتوان گفت که بازاریابی مقالهای بدون توجه به شیوه کسبوکار شما، حتی اگر بهصرف ایجاد علاقه برای عضویت در یک گروه یا کلوپ سرگرمی (بهصورت آنلاین یا آفلاین) باشد، بازهم نتیجهبخش است.
2. ساخت وبسایتی که محصول یا خدمات شمارا به فروش برساند
بهترین کاربرد بازاریابی مقالهای جذب مشتریان بالقوه به وبسایت خود برای کسب اطلاعات بیشتر است که این اطلاعات بهصورت یک گزارش رایگان، یک دوره آموزشی کوتاهمدت، یک صفحه اطلاعات، یک فهرست یا دیگر موارد رایگان، خواننده مقالات را به خریدار تبدیل میکند.
بازاریابی مقالهای یک روش دو مرحلهای کلاسیک است. اما شما بایستی بازاریابی مقالهای و اطلاعات رایگان را در کنار عبارات جذاب و متقاعدکننده فروش در یک وبسایت قرار دهید که خوانندگان را برای خرید متقاعد کند.
لینك صفحات فروش خود را در صفحات اطلاعات رایگان خود قرار دهید که خوانندگان بتوانند بر روی آن کلیک کنند و خرید خود را انجام دهند.به این صورت است كه در نهایت، مقالات تبدیل به درآمد میشوند.
۳. یک لیست کوتاه از عناوین موردنظرتان تهیه کنید
اگر بیش از چند ماه است که کسبوکار خود را راهاندازی کردهاید، توانایی این رادارید که در حرفه خود متخصص باشید. درواقع بیشتر از چیزی که تصورش را میکنید میدانید!
برای شروع و توسعه مقالههای تخصصیتان، به مشتریان و مراجعین خود به خوبی توجه کنید.
– چالشها، فرصتها و علائق آنها چیست؟
– چه مسائل و مشکلاتی باعث اضطراب و نگرانیهای آنها میشود؟
– به چه چیزهایی پاسخ میدهند؟
[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]